Skip to the content

Privatlivspolitk

Sidst opdateret: 1. oktober 2020

 

På Hotel Knudsens Gaard værner vi om dine private oplysninger og tager dine rettigheder alvorligt. Dette gælder både, når du besøger os som gæst på hotellet, men også når du besøger vores hjemmeside.

 

Som gæst på hotellet modtager vi personlige oplysninger, som vi behandler med omhu.

  • Vi behandler persondata fortroligt og videregiver ikke informationer uden samtykke
  • Du kan til enhver tid anmode om indsigt i private oplysninger samt tilbagekalde samtykke
  • Personhenførbare oplysninger afgives aldrig til tredjepart, og vi indsamler aldrig personhenførbare oplysninger, uden at du selv har givet os disse oplysninger f.eks. ved at registrere dig.

 

1. BESKYTTELSE AF PERSONOPLYSNINGER

Ifølge persondataloven skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Vi gemmer dine personlige oplysninger på computere med begrænset adgang, som er placeret i kontrollerede faciliteter, og vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om vores brugeroplysninger håndteres forsvarligt, og under stadig hensyntagen til dine rettigheder som bruger.

Vi anvender primært personoplysninger til at administrere, udbyde, udvikle og opretholde ydelser, behandle reservationer, optimere brugeroplevelsen i relation til ydelserne og individualisere vores kommunikation med dig.

Ved reservation pr. telefon eller mail, vil vi bede om dit navn, telefonnummer samt e-mailadresse, samt til garanti (evt. betaling) af reservation, dit kreditkort nummer. Kreditkort informationer ligger i et sikkert system, som kun udvalgte betroede medarbejdere har adgang til. Vores bookingsystem vil automatisk slette dine kreditkort informationer så snart du er afrejst fra hotellet. 

Ved ankomst vil du blive bedt om oplysning af adresse, samt evt. øvrige af de ovenfor nævnte oplysninger, i så fald disse ikke allerede er os i hænde. Vi vil samtidig indhente information om reservationspræferencer, information om rejsefæller og særlige fødevarepræferencer, hvor dette kan være relevant. 

Ved ankomst giver du samtykke til opbevaring af dine oplysninger, og samtidig hvor længe de må opbevares. Vores bookingsystem anonymisere automastik dine oplysning i henhold til dit ønske. 
I det omfang, der behandles personoplysninger om dig, har du ifølge persondataloven ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, der kan henføres til dig. Såfremt det viser sig, at de oplysninger eller data, der behandles om dig, er urigtige eller vildledende, har du ret til at kræve disse berigtiget, slettet eller blokeret. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger om dig gøres til genstand for behandling. Du kan også til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Du har mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data vedrørende dig. Klage indgives til Datatilsynet, jf. persondatalovens § 58, stk. 1.

Hotel Knudsens Gaard kan videregive personoplysninger til tredjepart, såsom politiet eller anden offentlig myndighed, såfremt dette sker i forbindelse med efterforskning af en forbrydelse, eller hvis vi på anden vis er forpligtet til at videregive sådanne oplysninger i henhold til lovgivningen eller efter afgørelse fra en offentlig myndighed.

Vi henviser som databehandler til: Oracle/Suite8 PMS, 3C Payment, ComplIT, Booking.com, Expedia Group, HRS og Best Western. 

2. FORMÅLET MED AT BEHANDLE DINE PERSONOPLYSNINGER

Hotel Knudsens Gaard anvender personoplysninger til at:

  1. Behandle dine reservationer og ordrer på ydelserne.
  2. Kontakte dig, f.eks. pr. telefon, SMS eller e-mail, eller underrette dig om reservationsstatus eller
    andet i forbindelse med din reservation før, under og efter opholdet.
  3. Diagnosticere fejl, optimere teknologi og kontakte dig i tilfælde af, at der opstår problemer med en
     reservation eller udførelse af ydelserne.
  4. Analysere statistikker og brugeradfærd i forhold til vores ydelser, og for at forbedre kvaliteten   
    og  oplevelsen af ydelserne.
  5. Forbedre dine fordele og oplevelse af vores ydelser på en måde, som vi mener vil være til din fordel.
  6. Fremme ydelser og produkter, direkte eller indirekte, herunder adfærdsmarketing
  7. Administrere, udbyde, udvikle og opretholde ydelserne.

3. COOKIESPOLITIK

Vi vil gerne tilbyde vores brugere en overskuelig og brugervenlig hjemmeside. For at sikre os, at indholdet på siden er relevant og til at finde rundt i, benytter vi os af cookies.

Cookies giver os vigtige informationer om, hvordan vores side bliver brugt, hvilke sider der bliver set mest, hvor længe vores brugere bliver på siderne osv.

En cookie er en lille tekstfil, der lagres i din browser, for at kunne genkende din computer ved tilbagevendende besøg. Cookies er ikke aktive filer; de kan altså ikke udvikle virus eller spore indhold på din computer. Det eneste, de gør, er at sende anonyme oplysninger tilbage til os om besøgstidspunkt, -varighed osv.

Vi bruger cookies til følgende formål:

  • At gemme dine indstillinger.
  • Trafikmåling og statistik.
  • Målretning og frekvensstyring af annoncering.

 

4. COOKIESPOLITIK

Hvis du ikke vil tillade brugen af cookies på din computer, kan du ændre i indstillingerne i din browser, så den husker det fremover. Du kan også slette cookies, der allerede er lagret.

Bemærk venligst at når du blokerer cookies eller gør forandringer i din webbrowser, kan det påvirke dele af oplevelsen negativt på vores hjemmeside.

 

Har du spørgsmål til os angående dine persondata og samtykker, er du altid velkommen til at kontakte os her:

Spørgsmål og kommentarer